fredag 18 september 2009

Dumma hund | kl. 11.46

Denhär förmiddagen blev förstörd av vår hund Golda idag. Jag hade släppt ut henne kl 10 (vi bor på landet och hon brukar nästan aldrig springa bort så det är bara att släppa in henne igen när hon skäller), och 20 över 10 kom jag på att hon inte hade skällt än, så jag gick ut och ropade på henne. Hon syntes inte till någonstans. Jag gick runt hela huset och ropade men utan resultat. Sen gick jag in igen och satte på mig lite varmare kläder, och så cyklade jag ner till några villor som finns kanske 400m härifrån, för dit brukar hon kunna springa iväg på somrarna (det finns en annan liten hund där som hon vill leka med), men där var inga villabor och ingen Golda heller. Då cyklade jag ut till landsvägen (800m) och ropade och ropade, men ingen reaktion någonstans. Jag cyklade hem och ringde till Elin för att se om de hade sett henne. Efter en stund cyklade jag till Elins och så cyklade vi båda ut till landsvägen och sen runt en annan väg och hem till vårt igen. Golda syntes inte till nånstans. Efter det cyklade vi ner till villorna igen, och där kommer hon lunkande ut från en villatomt! Och jag kan svära på att hon hade hört hur många gånger som helst och ropat på henne! Jävla hund.

Nu har jag nog fått dagens motion. Hela äventyret tog en timme, men nu är hon äntligen hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar