måndag 2 november 2009

Skoltrött! | kl. 15.30

Dagen har varit uttröttande och ganska tråkig om jag får säga vad jag tycket. Vi hade ju Schwarzkopf kurs hela dagen från 9, och började med två timmar teori, sen mat och efter det färgade vi modeller/varandra. Det känns bara så otroligt onödigt att gå här i skolan när jag redan vet att jag inte vill börja jobba som frisör. Och jag ser verkligen inte fram emot praktiken som vi börjar med i mars, 12 veckor ute på salong! Det enda bra med det är att jag får bo med Sami om jag är i Jakobstad, för då har han ju kommit ur milin. Jag skulle vilja på utlandspraktik, men det verkar inte om om de nånsin kommer igång med det i skolan. Man måste tjata och tjata för att få nåt att hända här! Dessutom kan det också hända att det skulle bli lite för dyrt för mig att åka nånstans. En del tror jag att skolan betalar, men man måste ju nog betala nåt själv också, och jag är ännu 450€ på minus åt mamma för körkortet.. :/ Nåja, 7 månader kvar, det måste man väl klara av? Sen får jag ju hitta på nästan vad jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar