tisdag 1 januari 2013

Årsresumé Juli - December

JULI

Var supertrött på klippningar men fick ny energi när jag fick hem min nya Sakai sax!


Pendi fick noskvalster o fick behandling, och de små monstrena försvann!

Plockade en massa jordgubbar ur eget land!


Vi fick äntligen hem våra utemöbler!


Det blev Jakobsdagar och jag fick ringa efter polisen på fredagskvällen då en lös boxer sprang runt i kvarteret. Den kom till rätta nästa dag.


På lördagskvällen av Jakobsdagarna krockade Anna C. o jag (som satt på pakehållaren) med en full man på cykel. Sen såg det i en månads tid ut som att jag blivit våldtagen då mina innerlår var svarta av blåmärken.

Sen fick jag inom 2 veckor 3 gånger frågan om jag "är gravid eller bara har blivit fet". På skämt, men knappast roligt.

Skaffade instagram! = ElisabethSundqvist


Och sist men inte minst..

Vi förlovade oss!



AUGUSTI

Jag fick min första riktiga en månad långa semester!

Vi åkte till Saarijärvi o hälsade på samis mamma och hennes "pojkvän" och fick reda på att de också förlovat sig!

Sami och jag åkte sen till Lappeenranta o hälsade på Samis bror och hans fästmö.

Nathalie bodde hos oss och tog hand om Pendi sålänge..


Sen kom vi hem, jag hann vara hemma några dagar och sen åkte syrran, Anna C. och jag till London!


Vi besökte Victoria's secret butiken, London Tower, London Dungeons, Big Ben, Harrods, var på lyxbio och en massa annat. Gick också ut och festade i stadsdelen East End där de "riktiga" londonborna festar.



SEPTEMBER

Jag började jobba igen efter semestern, jag fyllde 21 år och jag festade i Vasa en natt.. annars var det en ganska händelselös månad..


OKTOBER

For till Kokkola o festade en natt (jag som nykter chaufför), jag köpte mina första jeans som inte var blå eller svarta, och jag började gymma regelbundet igen!

Vi hade en väldigt lyckad förlovningsfest med en massa folk hemma hos oss, och i slutet på oktober kom snön för första gången.

(dåligt med bilder från denna månad)

NOVEMBER

I början på november hoppade jag på tåget till Åbo och for o hälsade på Heidi en helg!

Vi köpte husets första matta som Pendi efter bara ett par dagar spydde på.

DECEMBER

Vi köpte PS3, ny tv och ny bil (som jag älskar).


Vi har kampat i vardagsrummet medan jag gjorde makeover i min garderob och jag hade en superkul kväll/natt med Heidi, Emmi och Jessi!

Vi spenderad julen hos Samis mamma och hennes fästman i Saarijärvi och vi hade nyårsfest hos oss med vänner!

Det var det! Det har varit ett bra år men jag hoppas att 2013 blir ännu bättre! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar