tisdag 1 januari 2013

Årsresumé Januari-Juni

Tänkte göra en liten årsresumé här nudå så man får titta tillbaka o gå igenom vad som hänt det senaste året.. Here we go!


JANUARI

Jag var på bio o skulle se The girl with the dragon tattoo, då råkare vi hamna med på detta innan filmen;


Sen gjorde jag min tredje tatuering



och hade photoshoot med vildvuxen Pendi.


En ganska tråkig och ospännande månad. Det var skitkallt o Pendi gick köldkramp i fötterna om man var ute mer än 10min.


FEBRUARI

Lilla fröken Pendi fyllde 1 år! (fast bilden är från när hon bara är några månader)


Whitney Houston dog och jag skaffade iPad (onödigaste köpet ever typ) medan Sami var på resa till lappland med familjen en vecka, vi fick äntligen vår enorma soffa och badrummet blev nästintill färdigställt. Syrran fyllde 18 och vi hade fest hos oss!


MARS

Sami och jag var på en weekendsemester till huvudstaden o bodde på Radisson Blu Royal hotell!


Annars en väldigt händelselös månad..!


APRIL

Efter att nästan all snö hade smält bort så gjorde det en comeback


Vi var på bio o såg filmen Hunger Games och jag blev fast. Läste alla 3 böckerna på engelska sen.

Jag körde cross för första och sista gången under 2012.


Mamma och pappa flyttade in i deras nya hus och gamla huset blev sålt.



MAJ

Syrran och jag hade photoshoot vid hamnen nära mamma o pappas nya hus. (har fortfarande denna som profilbild på facebook.. börjar vara dags att uppdatera kanske?)


Sami sålde sin älskade motorcykel


Sami och Mikko byggde terass åt oss


och vi beställde utemöbler


och sami fyllde 23!


JUNI

Sami blev elektronik shopaholic o köpte ny laptop och digikamera (onödigaste köpet ever #2) inom samma vecka.

Jag for till Särkänniemi o tammerfors shopping med tjejerna

Var till gamla hamn en dag och lekte med Pendi


och både Sami o jag köpte nya, likadana telefoner (bästa köpet ever)


Hade en jättebra midsommar med middag först med släkten vid mosters villa o sen fest vid en villa i pirilö.


Bokade resan till London i augusti.



To be continued..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar