lördag 12 oktober 2013

Vackra Vicenza - igen

Idag har jag haft en riktig vila-upp-mig-dag! Hade tänkt åka till Vicenza från morgonen men de spöregna så de fick va, istället låg jag i sängen o kollade en ny serie som jag upptäckt; Hart of Dixie - skitbra! Sen åt vi lunch vid 1 o de hade slutat regna o istället var de en klarblå himmel utanför så jag bestämde mig för att åka till Vicenza iallfall, hoppa på bussen 13:55 o var där ca halv 3. Strosa omkring en god stund, sen satte jag mig utanför ett café mitt i stan o beställde en latte macchiato o en toast o satt där med min bok i en halvtimme. Gick sen omkring lite till o försökte hitta en snygg kylskåpsmagnet men hitta inga nånstans! Så vi får va utan då, har ju åtminståne från Florens o ska försöka skaffa en från Venedig imorgon. Sen gick ja till Eurospar o köpte mandariner o sen börja jag gå mot busstationen, hade en halvtimme till övers så satte mig på en bänk i parken på andra sidan gatan o läste lite till, sen hoppa jag på bussen o åkte tillbaka till Camisano.

Haha, innan jag gick till busstationen gick jag förästen förbi nån kinesbutik där de hade lite elektronikgrejor, tittade lite i fönstret bara men var tvungen att gå in o titta när jag såg små mp3 spelare som ser exakt ut som Ipod nano (som sami nyss har köpt för typ 70e) för 5e! :D Köpte en även om jag var lite skeptisk till om den skulle funka eller ej (tänkte att 5e e nu inte hela världen att förlora) men hör o häpna, hur bra som helst (sålänge den nu håller)! Köpte också ett 9gb minneskort så nu har jag nog till gymmet när jag är hemma! 

Nu ikväll blir det väl att se en film med L o L o sen gå o lägga sig tidigt, tåget till Venedig går 7:20 imorgon bitti, jag som inte har stigit upp innan 9 sedan jag kom hit..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar