måndag 26 maj 2014

Nytt träningsschema

Började måndan på bästaste bästa sätt - i gymmet såklart!

Har ju inte kört nåt riktigt schema förr utan bara hållit koll på vad jag tränat i huvudet, tycker de e skitirriterande att behöva skriva upp hur tunga vikter o reps o alltihop o lite till. Men nu ska jag försöka så gott de nu går..! 
Tror knappast det är många überintresserade av detta men skriver de för att kunna läsa tillbaka sen. :) Kommer nog inte börja rabbla upp allt jag tränar varje dag men intressant att åtminståne skriva upp första o sista dagen o se om de ändrat nåt!

Kör ett program som Sendi Skopljak har nu o ska pröva detta i 28 dagar o sen får vi se om ja skiter i de eller fortsätter..!

De e ganska fritt då de bara står tex som idag:

30min crosstrainer
5 abs exercises
3 biceps exercises 

så man får altså göra vilka övningar man vill då bara de e de muskelgrupperna

Här kommer dagens träning:
(kan inte korrekta namn på vissa så ha överseende med det)

30min crosstrainer på nivå 4, ganska snabbt o jämn takt hela tiden

ABS
Plankan 3x1min
Sidoplanka 3x30sek per sida
Situps 3x15
Situps raka ben 3x10
3x10 sånahär fast med armbågarna i mattan (gammal bild)


BICEPS
biceps curl 12,5kg 3x10
biceps curl med stång 15kg 3x10

Dock finns inga axel-övningar med på hela schemat så satte in en istället för en till biceps.
lateral raises 6kg 2x10 5kg 1x10 


O sen lite lite stretch

Total tid: 1h 35min

Gjorde dem inte riktigt i den ordningen men lättast att hålla reda på dem så, o inga maxvikter heller, börjar lugnt. Usch va de dunkade i huvudet efter crosstrainern då jag nästan skippat all cardio på gymmet en tid..! Fick igång svetten ordentligt kan man nog säga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar