onsdag 19 november 2014

Preggofrågor del 2

Personligen tycker jag det är skittråkigt när folk håller en på sträckbänken o inte svarar på frågorna de fått i sina frågestunder typ samma sekund som de får dem, det är ju liksom inte lika kul att snoka omkring om man inte får reda på nåt nytt, så här får ni nu lite svar på nästa kommentar med frågor som blev ställda av Alice


1. Kolla förra inlägget, där står om min bullamage. :)

2. JA, JA och åter JA! Jag skulle gärna velat veta könet redan när jag plussade på stickan så I can't wait! Jag har ingen som helst skillnad om det är en kille eller tjej däri, bara jag skulle få veta lite mer om vem det är som ligger där! 

3. Jag har ett flicknamn på klart som jag velat ha sedan många år tillbaka redan. Problemet kom då S's bror fick sitt första barn för några år sen och hon fick det namnet till mellan namn! Dock är det ju inte hennes tilltalsnamn så vet inte om det spelar så stor roll, de visste ju inte att jag redan "paxat" det namnet så mittiallt döper vi vårt barn om det är en tjej till det ändå.. ELLER så kanske vi hittar nåt ännu bättre som vi fastnar för, aldrig vet man! 
Pojknamn är jättesvårt! Vi har funderat lite men ännu inte hittat nåt som riktigt fastnat. 
Kan avslöja så mycket som att vi kör på ganska gammaldags/traditionella namn, har inte riktigt fastnat för sånadär modernare eller amerikanska namn som typ Tindra, Wilton, Colin o sånt.. visst är de fina på sitt sätt men inget som faller mig i smaken som jag vill att vårt barn ska heta! Sen har ju nog Sami också nåt att säga till om så vi får se vad vi beslutar oss för! 

4. Jag har ännu inte handlat nåt i babyväg alls förutom 2 nappar varav ena blev som "present" åt mamma o pappa när jag berättade åt dem. Det kliar nog i fingrarna när jag ser på babykläder o sånt men försöker hålla mig en stund ännu, har kanske lite som regel att efter jul får jag börja köpa lite smått, då är jag typ i v.18. Dock ska jag ju på VIP-kväll till HomeFun imorgonkväll så då kanske nåt slinter med ändå! Största orsaken till att jag ännu inte köpt nåt är ifall att man skulle få mf, så står man där då med en massa babygrejs som påminner en o gör en ledsen.. Dessutom har vi ju inte börjat på med babyrummet än heller så har inte riktigt nåt speciellt ställe att förvara babygrejor på! Men detdär tycker jag detdär är upp till var o en, jag hade ju lust att köpa babykläder redan innan jag blev gravid. :D

5. Jag har inga tvivel om att Nathalie kommer bli den bästa mostern! :) Bara hon skulle bo lite närmre skulle det vara ännu mer perfekt!  


Hehe, vacker bild på syrran o mej för några somrar sen!

1 kommentar: