onsdag 19 november 2014

Preggofrågor del 1

Okej alla nyfikna kvinnor! Har varit lite upptagen idag av jobb o sen klänningsprovning och glöggsörplande hos Carro och Lo så har inte hunnit ta tag i några frågor förrän nu! Måste bara påpeka också hur otroligt roligt det är att folk kommenterat o grattat, värmer verkligen en gammal kvinnas (åldersnojjor här hej) hjärta! 

Delar upp frågorna o svaren i lite olika delar (tips av bloggcoachen Carro) så det blir fler inlägg o inte bara ett kilometerslångt. 

Här kommer första kommentaren med frågor som dessutom råkar vara ställda av självaste Carola Ekman!


1. Såhär i efterhand kan jag väl säga att det nog var tröttheten som var så enorm så jag kunde sova nästan dygnet runt, men att det var ett symptom på att jag var gravid visste jag ju inte då riktigt i början! Brukar annars bli ganska deppig o trött på hösten/vintern så jag satte bara in en beställning till Fitnesstukku efter lite Celsiusburkar för att orka träna som vanligt ändå! Sen hann jag ju bara dricka 2st innan jag märkte att jag var gravid så nu har ju Sami fått dricka resten.. Men det som jag sen kände av starkast i början när jag ju börja fatta lite mer var en hemsk mensvärk fast ingen mens! Sen började så småningom lite illamående smyga sig med också..

2. Det beror lite på vad jag jämför med! Jämför jag med hur du Carro mådde så mår jag ju som en prinsessa på små rosa moln! Jämför jag med hur jag brukar må annars så är det väl inte jättehemskt men nog märker man av att nåt händer i kroppen. Trötthet (som börjat släppa lite nu som tur) och illamående är det jag "lidit" mest av.

3. Hehe, det syns inte på magen att det bor en baby där men det syns att jag inte tränar lika mycket mer om vi säger så! "myki bulla o lite bebis" som jag sa åt en kollega idag består min mage av just nu typ. :D

4. JA OKEJ CARRO DET VAR DU SOM FICK VETA FÖRST! Bara för att hon just i min känsligaste stund (samma kväll som jag tagit hemmatestet) skulle börja lägga sig i min träning! :D


Ja, de som sen fick veta var typ Madde o Anna C när vi träffades en kväll o jag inte kunde hålla mig, sen syrran som blev superglad o sen mamma o pappa som också blev jätteglada, de ska ju bli mommo o moffa för första gången! :) Storpylade ju åt alla jag berättade åt de första veckorna efter att jag fått reda på det! Men endast glada tårar då såklart! Emotionellt rubbad brud här hej!

5. Joo kanske! Har ju typ inget att visa än så kanske börjar om några veckor när det syns nåt eller ska jag börja redan? Byter ju veckor på fredagar så det blir fredags-magar isåfall! 

2 kommentarer:

  1. JOOO första bilden på fredag tack!! *Smiley med hjärtögon* tack för svaren på frågorna! Älskar din blogg

    SvaraRadera
  2. Grattis till graviditeten! :) Mina symptom var precis lika som dina varit - HEMSK mensvärk men ingen mens, dödstrött och sen illamående. Men jag förstog ju inte att dom var symptom på graviditet när dom pågick, utan drog slutsatser lite senare. Och jättekul om du lägger upp magbilder vecka för vecka! Det har jag också gjort på min blogg. gå in och kika! :)

    SvaraRadera