söndag 19 april 2015

En vän i svenskfinland

Har ni förästen sett Carros inlägg En vän i svenskfinland
Jättebra idé tycker jag! Grundidén kommer ju från Blondinbellas blogg men superbra att göra en likadan grej här i svenskfinland! Tror det finns en hel del människor som skulle vilja träffa likasinnade men kanske inte riktigt vet hur man ska få kontakt, åtminståne jag vet att jag har funderat på det emellanåt.
 
Jag tycker t.ex. att det skulle vara jättekul att hitta promenadsällskap i sommar (när jag är lite rörligare än för tillfället), som man t.ex. kunde gå på promenad med vagnen med, antingen andra mammor (där tar ju samtalsämnen aldrig slut)eller bara nån som tycker om att promenera!
 
Sen skulle det också va kul att hitta nån som har hund i samma storlek som Pendi (d.v.s. yorkie/chihuahua storlek), så hon kanske skulle få leka av sig lite emellanåt. Har lite svårt att hitta nån som hon leker bra med då hon är så liten, då hon ju ofta blir rädd för större hundar om de vill leka med henne (hon kommer annars bra överens med andra hundar i alla storlekar men när de blir "ivriga" o börjar hoppa omkring blir hon rädd).
 
Om nån av er också tycker att det vore kul med nya bekantskaper, skicka iväg en kommentar på Carros blogg och se om nån nappar!

The halv-invalida preggolady and the mini dog looking for sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar