torsdag 7 maj 2015

Aktiv Preggolady

Vilken värme vi haft idag! Har ju nästan känts som sommar!

Har spenderat största delen av dagen i trädgården och började från förmiddagen med att spika fast plast inuti odlingslådorna, sätta dem på plats, måla stolparna till jordgubbslandet o slå ner dem där de ska stå. For in ett par timmar för att vila och nu har jag sen varit till Bellis flowers(?) o köpt lite smått till terassen för att göra det aningen trevligare.Hoppas att det blir grillvänligt väder i helgen!
 
Sommarblom-gödsel, pelargoner till soffbordet och till matbordet (kommer dock nog flytta in dem ännu till nätterna), en kruka och en glasgrej som jag tänker sätta ett blockljus i fick komma med hem.
 
Tycker jag har åstadkommit nästan mer i trädgården bara nu i vår än vad jag gjort sammanlagt på alla dehär 3 tidigare somrarna vi bott här.. o då är jag dessutom höggravid nu, heheh. Dock har jag ju jobbat ganska mycket alla tidigare vårar, och det är ju bra att ha nåt att fördriva tiden med nu när man annars bara går hemma o väntar på att tillökningen ska ploppa ut!
 
Nu ska jag hoppa i duschen o börja förbereda mig för middag på Mango House med kollegorna från jobbet! Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar