torsdag 18 juni 2015

En tokode somarlisto

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Nothing much gissar jag, kanske kaffa med vänner och så är det dags för lillkillens första rådgivningsbesök på torsdag! 
 
Tre saker du vill göra i sommar
Eeh det räcker nog inte med att bara räkna upp 3 saker.. umgås med familjen, bada bastu vid villan, åka båt, grilla, klä mig i shorts, äta glass utomhus, umgås med vänner, cykla, åka båt, promenera i stan under Jakobsdagarna, sola, osv,osv.
 
Tre saker du INTE vill göra i sommar
Få en massa alibessar -_- blä.
Bli bromsbiten o getingstucken
Va sjuk
 
Vad blir din sommarplåga 2015?
Bebisskrik hehehe.. Nä, vi har faktiskt en ytterst snäll bebis som inte skriker typ nånsin (åtminståne ännu).
 
Landet eller stan?
Nu bor vi ju "i stan" men ändå inte inne i stan, och nog gillar jag dethär området var vi bor då det är mycket natur och skog o sånt, men helst skulle jag nog va riktigt på landet hela sommaren, o speciellt på havet!
 
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Nyklippt gräsmatta och grillat!
 
Vad grillar du helst?
Lax, biffar eller grillspett, hemmagjord wok, majs och batongbröd!
 
Vad är sommarmat för dig?
Nypotatis, pikkalaka och sill!
 
Sommarjobb - ångest eller glädje?
Mitt sommarjobb i år är ju att vara booblangande moder så hee no åålrajt he!
 
Vad är din värsta sommarinsekt?
Alibessar a.k.a fästingar a.k.a. äliploåtan (haha gotta love närpesiska (förbehåller mig rätten för stavfel på det sista ordet))
Sen icke att förglömma de härliga myggorna, flugorna, bromsarna, getingarna och älgflugorna...
 
Vilka böcker ska du läsa?
Tror inte det blir läst så många böcker i sommar faktiskt. 
 
Sommarregn - ja eller nej?
Ja, men hellre korta skurar lite nu som då än regn flera dagar i rad!
 
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Inga direkt speciella platser, men Larsmo, Saarijärvi och en sväng till Jyväskylä ska vi väl hinna med.
 
Vad är det somrigaste plagget du har?
Shorts i mängd o massor o bikinis
 
Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Jag skulle ju vilja börja motionera ordentligt igen men går väl lite sisådär ännu när det lite känns som att alla inre organ ska falla ur en om man tar i lite mer.. + att jag inte kan cykla ännu heller pga stygnen downunder.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar