söndag 10 april 2016

Lek på gräsmattan

När vi hade varit på promenad lämnade Oliver och jag ännu utomhus, vi brukar egentligen tyvärr inte vara utomhus så mycket på dagarna förutom när vi är på promenad, och Oliver sover ju 2 gånger per dag utomhus.
Men att liksom bara vara utomhus har inte riktigt blivit av då han varit så liten. Vad kan man ens göra med en bebis utomhus på vinter förutom va ute på promenad? Typ sätta honom i en snödriva o that's it känns det lite som. Åtminståne tar min fantasi slut där.

Nå, nu börjar ju killen äntligen vara lite större och snön har smält så man har bar mark under rumpan. Så när jag ändå behövde få fönstrena tvättade så tog jag ut en filt och ett pussel, så satt han nöjd och plockade med det/rev upp lite gräs medan jag tvättade alla fönster! Perfekt!


Det är egentligen första gången han ens fått känna på gräs på riktigt nu. Förra sommaren var han ju så liten så han bara var i famnen/vagnen och brydde sig inte nämnvärt om omgivningen om den inte innefattade mina boobs, men idag var det så varmt så han gott kunde va utan vantar en stund och känna på gräset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar