måndag 2 maj 2016

Dagens motion som heter duga

Dagens röra-på-sig-saldo:

1 släpkärra fylld med grenar och kvistar från gården
10km cykling (5km+5km då vi var på kaffe)
1h styrke wod bestående av:
-5x3 pushpress med 20kg,30kg,35kg,37,5kg och 40kg
-50reps frontsquat med 27,5kg, 10(misslyckade) wallclimbs, 50reps shoulder to overhead med 27,5kg på 13,23min
5km lugn jogglänk på 34min

Känns som att jag har gjort mitt idag faktiskt!


Vi var till Larsmo och tittade på terassdörrar idag som sagt, sen släppte S och O av mig vid boxen då jag skulle och träna. Hade planerat att jogga hem men det ångrade jag nog ganska innerligt efter att ha gjort 50 frontsquats med +27,5kg just innan jag skulle bege mig hemåt..! 
Benen var som betongklumpar och det kändes som om det nästan for bakåt så sakta som det gick i början, jag hann tänka att vetefan om jag alls springer nåt lopp alls i sommar då det går så skit
Nå, kom att tänka på vad coach K sa åt mig då jag var osäker på om jag skulle klara att pushpressa 40kg där tidigare, att "nä, int med den attityden!", så då sköt jag alla dåliga tankar åt sidan, satte som mål att bara jag joggar till tågbanan vid aspegrens så får jag gå en bit sen, men när jag väl kom dit så rullade benen på så bra så det for av bara farten ända hem! 
Så skönt att bara jogga på utan att ha nåt tidsmål eller press på sig. Mera sånt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar