torsdag 26 maj 2016

Plast på plats

Idag har vi varit på lunch och promenad med Carro och Lo, och sen när vi for hem för Olivers eftermiddagsvila passade jag på att åka o köpa plast (S var nog hemma med O) att sätta över jordgubbslandet så man inte behöver ha ogräsrensning som heltidsarbete i sommar. Så det satt jag sen o petade med och hann precis få klart det innan lillkillen vaknade!

Säkert kan man ju sätta plast före och sen klippa hål och plantera in plantorna i hålen, men jag var rädd att det skulle bli så stora hål så en massa ogräs skulle slippa att växa upp där då, så jag gjorde denhär vägen istället, ganska petigt men det blev ju helt bra tycker jag.


Ännu måste ju dock mer jordgubbsplantor och mer plast inhandlas, 20kvadratmeter räcker bara över två tredjedelar tydligen. Har varit både via Bellis Flowers och Sunds idag men på första stället var det för dyrt och på andra stället var alla plantor slut. Så får se om jag åker till Blomqvist's i Lepplax imorgon ett varv eller om det får lämna till helgen när det lovade ha fått in mer vid Sunds. 


Spaljén har jag fått på plats där den ska vara, imorgon kommer pappa o fixar väggen på utsidan av huset och i helgen kommer troligtvis Sami påbörja bygget av den mindre terassen som kommer fast i huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar