fredag 24 juni 2016

4 listan på begäran

The one and only finlandssvenska storbloggaren Cargoozia tyckte att jag skulle fylla i 4 listan, så here it goes.

4 platser jag bott på:
Eugmosiido åv Laasmo. Född i Holm men uppvuxen i Näs, Larsmolandia.
Brändö i Vasa, på internat i 3 år medan jag gick frisörutbildningen i YA.
Camisano Vicentino i Italien, en månad hos en härlig italiensk familj 2013.
Björnviken i Jakobstad, var vi bor för tillfället.

Lite från vårt internatrum i Vasa och en bild av vårt hus för några vintrar sen.

4 ställen var jag arbetat:
Cafét Little Brown Bakery typ ett halvår före det stängde för gott.
Kecklunds guldsmedaffär i Prisma i 2 år. Sketatråkigt.
Solbacken, Björkbackas demensboende.
Hötorgscentrets gruppboende för minnessjuka var jag jobbar och trivs som attan!

Från fixad men ytterst uttråkad på jobbet i affär till svettig och blä men med en känsla av att man gör nåt meningsfullt för de äldre!

4 saker jag älskar:
När Sami kittlar mig lätt under fötterna! Hahah ja e så sjuk. Men de e så skönt!
Att gå o sova nyduschad i rena lakan. Need I say more? Didn't think so.
Sommarkvällar med vänner, gärna vid havet (utan mygg)
En klassiker, min lilla familj!

4 platser jag har varit:
Venedig, så fint! Ska dit igen nån dag.
Vicenza - samma som ovan.
Marmaris i Turkiet, ska väl knappast dit igen nånsin.
I blåbärsskogen, dit ska jag nog igen på sensommaren.

Hade jag inte med på listan med Florens var också rätt fint att strosa omkring i ensam på kvällen.

4 saker jag älskar att äta:
Chips, anywhere, anytime, give it to me.
Sill, bästa sommarmaten hands down.
Citron, typ godaste frukten.
Röda vinbär direkt från busken, annars är jag inte speciellt sugen.

4 saker jag älskar att dricka:
Iskallt kolsyrat citronvatten en varm dag utomhus
En kall halvtorr cider en sommarkväll på nån terass med vänner
Glögg runt juletid
 Apelsinjuice på morgonen

Jag och en cider på en terass (ok, balkong) på Kreta 2014. Man ba mm-hm very muskulösa legs you got there.

4 personer jag hoppas gör denna lista:
Anonym
Anonym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar