söndag 3 juli 2016

En dag full av nya upplevelser

Vart for denhär dagen? Den hann just bara börja och så tog den slut.

Inatt kände jag mig som en 45årig morsa som hämtade hem ungdomarna från Lillby Klacken. Egentligen är syrran och hennes kompisar nog bara 1-2år yngre än mig men den känslan fick jag när jag kom körande halv 2 tiden inatt, helt osminkad och med collegebyxor och huppari, efter att ha somnat 3 gånger på soffan. Såg alla ungdomar som hade roligt och sjöng med i låtarna ända ut på parkeringen, troligtvis med några % i kroppen, man minns ju själv hur det var..

Imorse fick syrran känna på hur det är att ha barn, dvs att man blir väckt kl 7 varesig man själv for o sov kl 22 eller kl 2 kvällen/natten innan, när jag och Oliver joinade henne i soffan o såg lite på barnkanalen innan busungen riktigt kom igång.

Senare på dagen hoppade jag o syrran i bilen o for till Larsmo för att fara o paddla kajak med syrrans kompis Lina. Jag har väl nångång för x antal år sedan under scout-tiden provsuttit nån kajak nångång, men det har jag ytterst svaga minnen kvar av så från det har jag inte nån stor kunskap om hur man tar sig fram på vattnet i en sån. Som tur studerar Lina bl.a. till paddlingsinstruktör så hon var jättebra på att förklara hur man ska göra, och en liten runda i varsin kajak blev det, trots att det blåste en del. Och helt superkul var det! Hoppas det blir fler turer i sommar!


Nathalie på övre gif'en och Lina på den undre. Man kan nästan ana vem som hunnit träna mer, heheh.

Friluftsfamiljen Boholm (Linas föräldrar hör förresten till mammas&pappas kompisgrupp "måndagsklubben") har förutom en massa kajaker också en slackline, så det provade vi på medan bastun blev varm, och sen blev det några dopp i havet som avslutning! Perfekt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar