lördag 2 juli 2016

Glatt, svettigt och ledset inom 24 timmar

Huhuh vilken svettig dag! Dagens första 8 timmar spenderade jag svettandes på jobbet, när jag kom hem var nästan hela Sundqvistas-klanen här (ok - mamma, natha, kicki o carola) och resten av dagen har jag varit hemma med lilla bustrollet medan S varit o fiskat. 
Så typiskt bara att O varit helt glad, gosig och sprallig hela kvällen, och så snubblar han just innan han ska i säng och slår hakan i golvet så de nedre tänderna far in i tandköttet framför övre tänderna så det bara rinner blod ur munnen.. Blir att ringa o boka tandläkartid åt honom på måndag då det hänt flera gånger nu så de får kolla upp så de inte är nåt som börjar växa fel.

Igårkväll var det dock gladare miner! Jag skulle ju som sagt upp tidigt i jobb idag så jag o syrran var lite tveksamma om vi alls skulle joina Carro, Janica och Fia vid Pavis utan bara ha filmkväll istället. Nå, kl 21 hade vi redan hunnit se en film o tyckte det räckte så vi for dit ett par timmar iallafall! Och det var inget vi ångrade i efterhand!


Om ni är riktigt uppmärksamma ser ni kanske att jag sitter med en cider. Jag dricker ju dock såklart inte alkohol när jag ska jobba nästa dag (och dessutom ha ansvar om människor o deras mediciner) men kan tipsa er om denna - Happy Joe's alkoholfria cider, supergod!



Så skönt att ha vänner man kan sitta och skratta bort en kväll på en uteservering med, bara prata strunt eller allvar och bara njuta av varandras sällskap! Utan er vore livet så mycket tråkigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar