tisdag 5 juli 2016

Fittest on earth

Ikväll har S o jag sett en dokumentär som finns på Netflix som heter "Fittest on earth" som handlar om Crossfit Games o några av de bästa atleterna som tävlade där. Alltså det är helt sjukt såna tävlingsmänniskor de är, och så inspirerande! 
Dock skulle jag nog inte personligen kunna ge upp så mycket av "resten av livet" som de ju gör för sporten, alla elitidrottare egentligen. Men de finns ju folk till allt, o så ska det vara. Och att plötsligt råka bli elitidrottare är väl knappast nåt jag behöver oroa mig för heller..

På tal om crossfit så fick jag tre nya rekord på träningen idag (säkert helt i klass med de som är med i Games heheh not), nämligen
62,5kg clean (=från marken upp att vila frampå axlarna)
45kg bänkpress
40kg overhead squat (=squat med vikten uppe på raka armar)


Och så har handen blivit tillräckligt bra så jag kunde testa lite toes to bar igen nu när man fått kippingen att funka! Helt otroligt kul! Film finns på instagram -> elisabethsundqvist
Är ni inte tillräckligt imponerade av det kan ni ju också ta en titt på min dubbelhaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar