onsdag 31 augusti 2016

Sängprojektet

Idag kom jag mig äntligen för att åka o köpa Vintage Paint att måla sängen med som Oliver ska få sen! Valet föll på den gråa färgen "warm grey", och efter att ha målat ett varv så tror jag nog att det var ett bra val! Ska ännu måla ett varv till så det riktigt täcker, och sen ett lager wax så det håller för användning.


Sängen var som ni ser innan mörk rödbrun i färgen, så det är inte så konstigt att den inte täcker riktigt helt efter bara ett varv, men ändå förvånansvärt bra tycker jag! Jag hade slipat och torkat av hela sängen innan då färgen hade flagnat på vissa ställen. På ett par ställen har en del flisor fallit bort också men det tycker jag lite hör till charmen, så det tänker jag inte göra nåt åt. Vill man ha en riktigt hel o perfekt säng kan man ju lika bra köpa en ny!

Färgen på bilden är lite missvisande då den ser betydligt ljusare och blåare(?) ut än vad den gör i verkligheten. Klistrade in en färgklick så man ser lite hur färgen egentligen ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar