söndag 26 februari 2017

Världen blev nyss lite bättre

Natten till igår fick jag en ny titel. Förutom dotter, syster, fästmö och mamma är jag nu också en FASTER! ❤️️

Min käre storebror och hans fina Carola fick äntligen träffa sin underbara lilla prins, och jag längtar såå tills de kommer hit uppåt så vi får träffa honom också! Sen är det ju även superkul att det bara blir ca 4 månader mellan nya kusinerna! Hoppas de (och såklart Oliver också) får ett starkt kusin- och kompisband mellan sig.


Däremot tycker jag ju det är så synd att de kommer flytta ner till södra finland så fort de får sin parhuslägenhet såld, för då blir det ju inte att man träffas lika ofta som annars. Vi får börja ta oss i kragen och åka ner oftare med andra ord! Har ju båda syskonen ditåt då så orsak har man ju.

Måste säga att jag är superstolt över min storebror som för lite över ett år sen tog tag i sin dröm och ändrade om hela livet, från att ha arbetat som byggare och inte trivts riktigt till fullo, till att ett år senare ha fastanställning inom militären (merivoimat) som vem som helst kan se att verkligen passar honom som handen i handsken!
Och hans Carola som lät honom ta chansen när den gavs, och då har fått leva med att han varit borta och endast kommit hem till helgerna hela året, och därmed också varit tvungen att klara av graviditeten till största del på egen hand. Så stark kvinna!

Hela min fina familj när pappa fyllde 50 för ett par år sen. 
Carola och Kicki (Christian) nere längst till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar