fredag 28 april 2017

Träning efter graviditet #2

Är det nåt jag verkligen saknar dessa dagar så är det verkligen att kunna träna. 
Att få dra iväg en stund och inte behöva ha nåt ansvar över nåt annat än att göra sitt bästa och köra sig helt genomsvettig och slut i musklerna, och sen få känna dendär vinnarkänslan inom sig - bäst. 

Jag längtar så tills jag kan återuppta crossfit och få jobba mig stark igen! Det känns ju dock dumt att anta att nästa bebis är lika "enkel" som Oliver var när han var liten, då det inte var nån skillnad om jag ammade eller pumpade mjölk så att S kunde ge flaska om det behövdes medan jag var ute o tränade/sprang på kvällen, men man kan ju hoppas! Vet ju ännu inte när jag kommer börja med crossfit igen ur kroppens perspektiv heller, utan det får jag sen lite känna efter och också ta som det kommer.

sensommaren 2015 efter en kvällsjoggtur längs vägarna

Jag fick för några dagar sedan reda på vilket datum en av mina bästa vänner kommer gifta sig sommaren 2018, och direkt kände jag att yes, där har jag åtminståne ett litet mål för mig själv, att DÅ ska jag minsann ha kommit igång så att jag känner mig stark igen, ha en snygg klänning och kunna känna mig på topp!
Känns säkert dumt för många att man tänker så efter att ha fått barn (lägger verkligen ingen press på andra att de ska behöva vara i form ett år efter en förlossning), men jag känner att jag kan och vill ha nåt så att jag lite sätter press på mig själv, för jag vet att jag ändå inte tar det till överdrift utan sen när det närmar sig så kan jag ändå acceptera läget som det är utan att klanka ner på mig själv eller nåt sånt, fastän målet kanske inte blev uppfyllt till fullo.

Men såklart kommer ändå bebisen, Oliver och hälsan gå först, men det känns ju så självklart att det nästan känns onödigt att ens nämna. Hur mycket man än planerar och hoppas så är det ju bara så att man inte vet hur framtiden kommer utspela sig och man får ta det som det kommer helt enkelt!

2-3 år pumpandes på gym - ca 6 mån med crossfit

Det som kanske är störta skillnaden mellan hur jag tränade innan jag fick barn och efteråt, när jag tränat crossfit, är nog att jag innan tränade mer för utseende, dvs lägre fettprocent och mest bara stod och pumpade musklerna. Med crossfit är det istället vad kroppen klarar av som man fokuserar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar