lördag 21 oktober 2017

Lördagsfiika

For in till stan idag på en kaffe med min vän Katja. Parkerade i grottan vilket jag brukar göra speciellt på lördagar då det är gratis (när hinner man ens in i veckan till stan öht?), och konstaterade återigen hur bekvämt det är med parkering så centralt! Skulle ändå till H&M med en påse gamla kläder och slapp att parkera just intill dörren till affären. 
Känns som att många är så negativa till parkeringsgrottan under torget och ja, kanske inte världens nödvändigaste att den byggdes, men nu när vi ändå har den är det ju ännu onödigare att den står tom!


En smörgås, bakelse och frappe (because why not) på Fiika med Katja följt av en loppisrunda med mamma - perfekt lördagseftermiddag! 


2 kommentarer:

  1. Påtal om gamla kläder, har massor massor,tex barnkläder som har nån fläck å så,får man föra sånt till H&M ? Eller måste alltså kläderna vara rena? Tvättade men smutiga ändå här ;) och ede bara att för in påsen dit till kassan? Va sägr man då,hej.. här e lite gamla kläder ja tänkte lämna in,haha känns ju så himla.. jaa fånigt på nåt vis :) Men ännu tråkigare e de ju att släng bort dem om man ändå har möjlighet att få nån % därifrån. Antar att den inte måste användas genast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hahah - I feel you! Jag fråga säkert 30 gånger av olika mänskor att "men e de säääkert att man får för kläder dit...?" då jag ba såg framför mig hur de i kassan säger att "neee...?" o jag ba hasar ut tillbaka med min sopsäck me kläder o snopen min.. :'D Men Jo! Bara att släng kläderna i en påse o för ti en låda nära kassan i nedre våningen, så får man en -15% kupong på en produkt att använd nångång (de ja fick igår går ut 31.1.2019 så man har nog tid på sig!). :)

      Radera