söndag 26 augusti 2018

Vi håller andan och hoppar i

Imorgon börjar den, den riktiga vardagsrumban. Lite fördröjning har vi på den då barnen inte behöver skjutsas till dagis ännu imorgon utan pojkarnas moster kommer hit och sköter istället, men annars är den igång. Jag börjar på praktikplatsen och det ska bli så intressant! Ser riktigt fram emot att få gå och lära mig i fem veckor.


Jag ser lite med skräckblandad förtjusning fram emot denhär hösten. Känner redan att jag är mentalt lite på övervarv och vill ibland sätta mig ner och gråta över allt jag måste hålla koll och tänka på och till och med min hud som alltid har varit lugn och knappt ens hade tonårsfinnar när det begav sig känner av min stress och skapar kaos. Samtidigt är det roligt och lärorikt med nya utmaningar, det ska bli o-er-höööört skönt att få undan studierna till våren och Oliver trivs redan bra på dagis (den andras dagiskänslor nämner vi inte nu för då förstörs den positiva stämningen heh).


Så om bloggen blir lidande (vilket den ju redan är) så är det bara livet som kommer emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar