tisdag 16 oktober 2018

Höstens solskensdagar

Fördelen med morgonpigga barn är förutom att de inte är jättetrötta även om de ska infinna sig på dagis redan 06.30, också somnar tidigt på kvällen. Ikväll skötte jag ensam om nattningen när Sami var vid boxen under den tiden, och båda barnen sov lugnt redan just före kl 20! Det kallar jag lyx - att hinna sitta ensam i lugn och ro framför datorn ett par timmar även om jag själv också måste i säng tidigt då väckarklockan står på 05.00 imorgonbitti. 


Vi har haft såna härliga höstdagar med lite varmare temperaturer och soligt väder nu! I söndags slutade jag jobbet redan kl 12, så efteråt medan Sami var med en kompis och tog upp båten så for jag och barnen till Eugmo och ut på höstpromenad i skogen med mommo och moffa. 


Olivers nya grej är att leka cowboy (jag har förstås lärt honom att säga Howdy partner och Yeehaaw vilket låter jätteroligt heheheh) och lyckan var stor när han t.o.m. fick ta hem en av moffas hattar som han inte använder! Så nu har han temaenligt en cowboyhatt, ett av mina gamla bälten som jag kortat av och en leksaksrevolver instoppat innan för det, och så kör han omkring med plastomopon (dvs en vildhäst) medan han ropar YEEEHAAA här på dagarna. 

Dvs när han inte ropar åt grannen när de träffas här ute "Minne sä menet!? Kohta on ilta!!"

2 kommentarer: