torsdag 18 oktober 2018

Hemma medan barnen är på dagis

Sitter ensam i ett tyst hus och hinner pusta ut en halvtimme innan jag ska iväg på jobb resten av dagen. Finns ju såna som tycker att man inte ska sätta barnen på dagis annat än den tiden de faktiskt är tvugna att vara där men alltså :)))))) jaja.

Jag börjar ju alltså kvällsskifte kl 13 eller 13.30, dvs mitt i dagsvilan för Noel. Nog är det ju då enligt mitt (och dagispersonalens) tycke bättre då att han får fara till dagis lite tidigare, hinner äta lunch där och varva ner i lugn och ro innan vilan, än att jag antingen ska väcka honom mitt i vilan för att föra till dagis, eller skjuta upp vilan och föra en övertrött och skrikande kille till dagis som ju knappast skulle somna lugnt och tryggt sen heller. Nä, jag för nog dem med gott samvete några timmar tidigare och hinner därmed träna och göra undan sånt som ändå måste göras här hemma, och pusta ut en stund och samla krafter inför jobbskiftet (som också kräver sin beskärda del med tålamod, vilket säkert alla som jobbat med minnessjuka känner igen). Vi betalar ändå flera hundralappar i månaden för deras dagisplatser så att inte använda tiden "bara för att" känns ju ganska onödigt. Sami hämtar ju dem också redan lite efter 14.30 varje dag så det är hur som helst inte långa dagar det handlar om.


På tal om annat, HUR SNYGGT underställ från Kari Traa här ovanför!? Är helt redo och taggad för en lapplandsresa i vinter pga detta haha! (ni som följt med länge vet att jag starkt ogillar lapplandsresor och snö heheh)

Nåja, nu ska jag småningom ställa mig mot jobbet, sen kommer jag bara hem för att sova och så vankas det morgonskifte imorgon innan en helt ledig helg! Fammon kommer hit på lördagmorgon och på dagen far vi till Vasa för lite shopping och hotellnatt! 💔

4 kommentarer:

  1. Hahah he va int så myki som sku till för att tu sku bli tagga på lappland :D

    SvaraRadera
  2. Så gör vi också alltid! Den som har kväll för ti dagis kl. 10 den som har morgon hämtar kl. 14. Great system får så myki gjort på fömiddan om ja har kvällsskift!

    SvaraRadera