söndag 21 oktober 2018

Redo för naturen

Hemma igen från en verkligt avslappnad helg i grannstaden söderut! Vi har gått på stan, shoppat, ätit, badat och sovit ostört. Underbart! Absolut inga måsten har vi haft förutom att stiga upp i tid för att hinna äta hotellfrukost i morse heheh, vilket vi såklart klarade med bravur utan väckarklocka, så vana med extremtidiga mornar som vi är. 

Med småpojkarna gick det över alla förväntningar när fammon hade hand om dem, vilket är oerhört skönt att veta! Jag hade nog trott att det skulle bli en del skrik och gråt ändå men nepp, båda har skött sig utomordentligt och utan gråt, och de sov redan just efter kl 20 igår. Noel vaknade bara en snabb gång inatt och sov sen till halv 8 imorse. Otroligt!

Från shoppingfronten kom jag också hem mer än nöjd, med ett helt nytt set av kvalitétsytterkläder för höst/vår. Kläder som är tillräckligt långa i byxben och ärmar är inte det lättaste att hitta för mig som är 182cm så jag är överlycklig över mina nya Lundhagsbyxor (modell med extra långa ben) och Fjällrävenjacka! Det blev betydligt dyrare än jag hade tänkt mig men jag har inga ordentliga utekläder just nu och dehär räknar jag med att kommer hålla i många år framöver! 

Helhetsbild med fokus på vårt stökiga hem, varsågoda.


Åt Oliver kom vi hem med en ny vinterhalare då hans gamla började bli för kort i benen, underställ och två par vinterhandskar (de vet man ju att alltid kommer hänga på tork i vinter så det är bra med fler par att ta till!). Det blev en halare och ett tjockt underställ från Didriksons i år då de hade -25% på allt (även rea!) vid Stadium! Färgen är dock missvisande på bilden, den är en mycket finare grönblå färg i verkligheten.


Ikväll hade jag egentligen tänkt träna, men Sami kom och informerade mig om att jag snarkade när jag fortfarande låg bredvid Oliver som sov, ännu kvart före 9 ikväll. Efter att ha somnat till kommer åtminståne inte jag igång tillräckligt för att få nåt vettigt gjort sen så det fick bli en kväll på soffbottnen istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar