måndag 26 november 2018

Vill du vara ifred?

Upplever den skönaste tiden av denhär dagen, just nu. 
Steg upp med barnen 7:15 imorse (I KNOW!? De supertidiga mornarna verkar va över!?!? 6:15 stiger vi upp ibland men det är helt överkomligt känner jag ändå med tanke på historiken), donade på och lekte med dem fram till 9:45 och förde dem till dagis. Nu sitter jag och tänker göra så lite som möjligt före jag ska till kvällsskifte. 

Barnen har dessutom hållit nåsånär sams denna morgon också. Ofta är de kärleksfulla och kramas vilket är roligt att se men ofta är det ju nog gnäbb och kjäbbel i detta hus också.. verkar inte va nån ovanlighet i småbarnsfamiljer. 
Oliver kom när jag stod och sminkade mig lite i vessan med dörren vidöppen och frågade "vill du vara ifred mamma?" man ba eheheh (har jag resting bitchface eller?).... "ja.. om ja får?" och han ba "okei. Laitetaan ovi kiinni. Noel, mamma vill vara ifred. Tule, mennään leikkimään". Kvar står man där 


Oväntat många som skickat åt mig på instagram (eller frågat av Sami eheh) varför bloggen inte funkar. Och det är pga att jag tagit bort min egna domän (elisabethsundqvist.fi) som jag hade förra året. Jag bloggar så sällan och har inte planerat att återuppta det på nån daglig basis heller så känns onödigt att betala för nåt som egentligen är ganska onödigt om man inte tänkt sätta tid på det. Så that's why. Men den funkar lika bra som vanligt bara man knaprar in elisabethsundqvist.blogspot.com. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar