torsdag 21 juni 2018

Utflykt med panikinslag

Sami slutade tidigare idag så när han hade kommit hem hoppade vi i bilen och åkte till Köpmanholmen! Varken Sami eller småpojkarna har varit dit tidigare och det är också flera år sen jag varit, så det blev en fin liten utflykt! Vi hade tänkt ro över till ön men alla roddbåtar var upptagna, så vi ringde istället efter Taxibåten Wilma som kom och hämtade upp oss (gratis under caféets öppettider).


En kaffepaus på terassen, Oliver och jag åt varsin glass och Sami testade en Graftonburgare. Noel har blivit helt omöjlig vid matbordet om han inte får äta samma som oss så även han fick smaka lite av min glass! (Med första barnet ba "INGET SOCKER FÖRE TONÅREN!!" och med andra ba "Äh, no överlever a!" heheh)

Sen gick vi på upptäcksfärd till utkikstornet. Jag tänkte att jag lätt kan klättra upp en bit med Oliver, han kommer säkert inte våga högre än till första etappen ändå. Nå... ehm. Vid mittersta våningen fick jag krampaktigt med gråten i halsen hålla emot när Oliver försökte klättra ännu högre upp. Hela min värld gungade när jag tittade ner och tårarna brände i ögonen. Min höjdrädsla alltså. Den blir bara värre med åren kan jag konstatera.


Huhhu. På bild går det bra att se och jag fick ju faktiskt fifflat fram telefonen för att fota honom, men sen fick jag försöka lugna ner mig med allt mitt inre för att inte tappa fattningen. Absolut ingen zip-park för mig i sommar m.a.o, som Carro, Janica och Fia försökt få med mig på.


Ikväll var jag en sista sväng på stan med Elin och shoppade det sista inför bröllopet på lördag! Bl.a. ett par nya ballerinas var ett måste, kommer ha klackisar i början men jag vet ju att jag aldrig orkar hela dagen i såna ändå, så bra att ha backup skor med i väskan!

Men först tar vi midsommar! Min storebror och hans familj är i Larsmo och imorgon ska vi fira midsommar med dem hos mamma och pappa! Ser så fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar