tisdag 19 juni 2018

Kraulquappen Cherek's

Simhallsbesök blev det till killens lycka, och jag som har tänkt rekommendera dessa en längre tid nu redan kommer äntligen till skott! Inget samarbete eller så, bara en vanlig hederlig rekommendation! 

Det är alltså fråga om these ones;


Det var en kvinna med två barn vid simhallen som hade likadana, och när vi kom i babypoolen ursäktade hon sig på engelska, och frågade hur det kommer sig att vi använder just dehär och varifrån vi hört om dem? Jag sa att jag läst om dem lite varstans på internet och att de säljs i en liten butik här i stan (HomeFun, och även på webben på andra ställen). Jahaa, sa hon - de tillverkas nämligen i en liten fabrik 10km från var de bor i Tyskland, och de är populära i Frankfurt men inte ens speciellt kända i resten av Tyskland, så hon blev så förvånad och glad då hon ser att vi har likadana HÄR, hahah!

Men ja. Oliver har inte varit speciellt rädd för djupa vatten tidigare heller, och sen vi skaffade dessa i vintras är varje uns av rädsla som kanske fanns där innan, helt bortblåst. Som tur så håller ju dehär honom flytande då, och han kan själv lätt ändra sin kroppsposition tack vare att hålet är i mitten av ringen och inte som en trekant som det är i vissa armpuffar. Dyrare än vanliga armpuffar är de ju (runt 35€) men det känns verkligen att det är av bra kvalité och Oliver plaskar helt obehindrat omkring med dem runt armarna! De finns även i en mindre storlek för mindre barn, dessa är från ca 1,5 år och uppåt om jag inte minns fel?

Mindre kallsupar för sonen och hjärtat hålls i bröstkorgen istället för i halsen på modern så det kallar jag ett bra köp!

4 kommentarer:

  1. Läst först "krapulappen" :') men di låter ju super, måst fundera ti inskaff ti vårt vattendjur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så läste jag också först 😂

      Radera
    2. Hahah ja det är ju int så långt ifrån! :'D

      Radera