fredag 21 november 2014

Preggofrågor del 5

Vi kör vidare med en till kommentar med frågor! Denna gång ställd av Janica! 


Alltså vad roligt men flera som ska få runt samma tidpunkt! :) 
Ja, det var planerat! Jag har varit babysjuk en stund redan men har tyckt att detdär steget att bestämma sig för att skaffa barn har verkat så stort o lite skrämmande, så vi har nog funderat länge o väl på dethär beslutet. :) Vi var dessutom beredda på att det skulle kunna ta ganska länge eftersom att vi har "fuskat" lite sen jag slutade med p-piller för typ 2 år sen o inget har hänt, så vi var lite förberedda på att det skulle kunna ta länge, om de ens skulle gå! Dock tog det bara 2 månader så var allt frid o fröjd. :D 

Förr när jag var liten (eller typ 10-12, minns inte riktigt) var jag helt säker på att jag inte ville ha egna barn, då ville jag adoptera en kinesisk flicka för att jag tyckte de var så söta. :D Sen blev det så att joo jag vill no bli ganska ung mamma, typ vid 21 kan jag få bebis. Så blev de ju inte heller utan nu är jag ju 23, men det tycker jag passar ganska bra för mej, har hunnit få en utbildning klar (frisör 2010) o lite arbetserfarenhet inom vården så då är det kanske lättare att komma in i arbetslivet sen igen efteråt! Sen lämnar ju en utbildning nog lite på hälft men de är nu sak samma, ska nog fortsätta på den sen. Vi har ju redan varit tillsammans snart 8½ år, båda har jobb, vi har eget egnahemshus, 2 bilar o hund, så känns som att vi har allt ganska på klart förutom att det fattas en bebis! :)

Samis kommentar om vad han tycker: He ska bli kul! Hoppas att allt ska ga bra me dej å barnet.

1 kommentar: