lördag 22 november 2014

Preggofrågor del 6 - Babyrummet

Nästa fråga blev ställd av min kära lillasyster Nathalie!


Bebisrummet börjar vi laga när vi kommit överens om hur vi vill ha det..! Vi är lite oense på den fronten.. Jag vill ha lagat om en vägg i rummet o Sami vill ha den kvar. MEN MAN KAN INTE HA EN SVART/GULD/VIT (mest svart) VÄGG I ETT BEJBIRUM enligt min mening! 


Exakt! 
Resten av väggarna i rummet är redan vita o jag skulle vilja nån form av bräder/panel på dendär väggen, först vita o när man får reda på om det är en pojke eller flicka så skulle jag kanske vilja ha målat väggen riktigt riktigt ljust typ rosa eller blått, men alltså riktigt ljust så det nästan är vitt ändå. 

I bebisrummet skulle jag överlag vilja ha väldigt ljusa pastelliga färger. Är inte mycket för riktigt skrälliga färger i inredningsväg. I resten av huset har vi naturfärger o det mesta går i brunt o vitt + svart (i vardagsrummet)


Dock tycker jag kontrasten mellan ljusa färger på väggar o sen mörk barnsäng är såå fint också! Såklart kommer vi ju att ha spjälsängen i vårt sovrum så det spelar ju då inte så stor roll om den passar in i babyrummet eller ej, men det är lite dessa känslor jag vill ha i rummet. Får se hur det blir sist o slutligen! 

Möbler i babyrummet vi kommer ha är skötbord, stor byrå och kanske en skön fåtölj. Det är ett ganska litet rum så ryms inte mycket mer än så utan att det blir för trångt heller! En bra sak med rummet är att det finns en ganska rymlig skrubb var man då får förvara alla större saker som man kanske inte alltid vill ha framme. Måste börja med att städa ur den bara så nåt får rum dit! 

O angående den andra frågan så sa mamm rej att du (natha) rej ha köpt babygrejs åt hen! :D så jajatå! 

4 kommentarer:

  1. Jåå,men jag sa inte vad du ha köpt :-)

    SvaraRadera
  2. Om man har ett vitt rum ska man se efter.. små barn kan rita på väggar efter en tid.. Min mamma blev oharmonisk tå syrran börja rit på vägga tå ho va lill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen då får jag ju en anledning till att renovera om igen! ;)

      Radera