tisdag 30 december 2014

Årsresumé 2014 del 2

sommaren

Juni månad var ju kall som attan överlag, vi spenderade ett par nätter i Saarijärvi hos S mamma och sen bestämde vi oss för att åka på en spontansemester till varmare breddgrader. Vi funderade på några dygn i Barcelona men efter lite googlande bokade vi en vecka på Kreta istället. Hann även med en sväng till villan, ett par bastukvällar hos A-L och en liten grillkväll vid mosters villa.


Början av juli spenderade vi som sagt på Kreta. En riktigt kul, avslappnande vecka, som efter våra 8 år tillsammans var vår första gemensamma utomlandsresa! Inte en dag för tidigt! Under den veckan blev det en massa solande, gott att äta, vinprovning, nunnekloster, fishtherapy och mys!


När vi kom hem hade värmen även infunnit sig här i Finland, det blev en riktigt bra månad med ett par dagar ute på kallberget, vid villan och hos m&p, det blev Jakobsdagar med Daniel Adams Ray konsert, träning, och pappas 50års kalas! Säkert hände det dåliga saker under juli månad också men mina enda minnen från sommaren är fina o soliga, och så ska det få vara!


I augusti blev det en trip till Jyväskylä där S mamma låg på sjukhus, och sen till Åland för att hälsa på min goda vän Heidi! Under den helgen hann jag även med att vara ensam och utlåst i Åbo, åka x antal timmar färja, spendera en dag i Stockholm (för första gången!) och ta en trevlig och fin cykeltur på Åland. Augusti var även månaden då jag fick en till nära vän o träffade Lo för första gången!


Från sommaren 2014 har jag endast fina o ljusa minnen, även om det blev en kall start så var det nog den bästa sommaren hittills skulle jag vilja påstå! Får se om 2015 kan bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar