lördag 20 december 2014

En halvt bortkastad dag

Idag styrde vi bilnosen mot Ylivieska! Det kändes dock som ett väldigt onödigt besök sist o slutligen. Vi var egentligen bara påväg till barnvagns (o diverse annat) butiken Kone-Asunmaa för att titta på just vagnar. Men nä, inget som föll oss i smaken. 
Gick väl där max 10-15min innan vi vände på klacken. De hade ju typ bara Brio och Emmaljunga! Vi tittade nog lite på en Emmaljungamodell med svängbara framhjul men eftersom att den var i samma prisklass som Gesslein'en och vi gillade den sistnämnda mycket mer så var det ju bara att lämna Emman där den stod.

Istället för att åka raka vägen hem igen så tog vi en sväng via Kärkkäinen, lika onödigt det också egentligen. Ut kom vi endast med 400ml hårspray och en snöskutta. Yay. 

På vägen hem svängde vi in via brorsans på en kopp glögg o nu ikväll har min favorit Vöråbåo Anna varit här ett par timmar, så nåt bra har vi fått ut av dagen iallafall! 

Imorgon blir det första morgonskiftet på x antal veckor. Har undvikit att ha dem en tid (o de flesta kolleger har väl hellre mornar än kvällar så det har funkat ganska bra att byta) och haft kvällsskiften istället då jag vet att jag mår så illa på morgonen, har ju på senaste tiden börjat spy också vilket jag inte gjort så ofta förr, så får se nu hur detta ska gå.. Dessutom hann jag få ordentligt sjuk rygg redan vid Kärkkäinen idag så undrar hur formen blir efter imorgon... Men ska göra mitt bästa!

Heheh ibland när jag har tråkigt tittar jag igenom bilderna från dropbox, och förundras över i hur bra skick jag var i våras/somras. Så i brist på bild som passar till inlägget kan jag ju visa lite flexade muskler o längta tills jag får/orkar träna upp dem igen. 


// före detta hulken

1 kommentar:

  1. WOho! Looking good! Men du e nog jättefin nu också! Snart får du nog tillbaka musklerna! Snabbare än du tror ;)

    SvaraRadera