tisdag 7 juli 2015

Läsarfråga - Barnvagn

Well thank you for the question och ursäkta att svaret dröjt över en vecka! *skäms* Hoppas ni int har hunnit köpa vagnen nu redan o nu efter att du läst detta är du helt ba "Neej vi har gjort VÅRT LIVS misstag o köpt feeel vagn!".
Ok kanske int min åsikt väger riktigt så tungt.. 
 
Nåja, JO du minns korrekt! En Gesslein F6 Fin årsmodell 2015 vagn har vi! Vi köpte ju den från BabyCity i Kokkola och den hade 0 dagars leveranstid för vi tog den som de hade i butiken. Den finns i en helmassa färger och mönster så de flesta borde väl nog hitta nån färg de gillar av den om hee på he!
 
Hittills är vi nog riktigt nöjda med den, ångrar absolut inte vårt köp MEN visst finns det vissa saker som jag gärna hade förbättrat/velat ha annorlunda nu när man använt den en stund. 
 
T.ex. hjulen tycker jag är alldeles för skarpa (det är typ plasthjul), så när man går på lite ojämnare grusvägar är jag halvt rädd att Oliver ska få typ shaken baby syndrom eller nåt. Sen tycker jag också att sufletten inte hålls så långt ner som man drar den, att den åker upp lite då man går så solen slipper att lysa in, det tycker jag är jätteirriterande! Finns tyvärr inget inbyggt solskydd (som Carros Emmaljunga har) att dra ner vilket är synd.
 
Men sen är den ju otroligt smidig och lätt att svänga med! Inga som helst problem ens i klädbutiker där det ju kan vara ganska tätt mellan hyllorna. De små hjulena går även att låsa så att de bara åker framåt, eller så kan man ju byta till de större hjulen (likadana som bakhjulen) om man vill. Stor och bra förvaring undertill och den är lätt att fälla ihop i sätta i bilen. Den känns verkligen stadig och "ordentlig" tycker jag.
 
Nu har ju jag inte ens prövat nån annan vagn än denna, så jag bad mina vänner att också säga ett par + och - om deras vagnar! Fia har samma vagn som oss bara att hennes är i vitt läder (vår är nånsorts tyg) och de har hårdare lift än oss.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar