lördag 14 maj 2016

En åsikt om åsikter

Härkkas i veeden vad det bikinihetsas från alla håll these days.

Jag tänker inte lägga mig i så mycket, dels för att jag inte orkar och dels för att jag, om jag ser på mig själv utifrån och bortser från alla dedär komplexen som kunde fylla en container vissa dagar, faktiskt passar ganska bra in i dendär omtalade normen, även om mitt huvud kanske sticker upp lite. 
Det är också intressant att det skapats så stor debatt fastän alla verkar vara på samma sida.. Jag kan ju dock ha missförstått nåt också eftersom att jag nog skulle behöva ha ett lexikon bredvid mig att slå upp alla stora och invecklade ord som vissa bloggare använder ibland.

Jag kan förstå att folk har åsikter hit och dit, och det är ju bra med åsikter. Jag kan också förstå att en hel del "normalstora" människor blir smått irriterade på de som säger "din åsikt väger inte lika tungt som min i denna fråga" eller liknande. Det gör ju liksom att man tycker lite "det gör den visst det" och vill tycka ännu lite mera bara för att, och sen dessutom trycka ner sin åsikt i halsen på de andra lite grann, bara för sakens skull.

Jag personligen är inte en sån som predikar om att man ska älska och acceptera sin kropp och stolt visa upp den i bikini året runt och dag som natt. Det skulle kännas lite som hyckleri speciellt med tanke på att jag själv inte älskar och accepterar alla delar av min kropp. Och det tycker jag inte att man nödvändigtvis behöver göra heller.
Men jag är ju också en ganska tough-love typ som tycker att om du missnöjd men inte gör nåt för att förändra din situation så är det inte speciellt synd om dig heller (gäller inte bara kropps-frågan).

Hur jag spontant helst framför min åsikt emellanåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar