onsdag 4 januari 2017

Rådgivningsbesök x2

Både mitt rådgivningsbesök och Olivers 1,5års kontroll gick bra i början på veckan! Den ena skrekgrät dock när det skulle kännas på magen och även lite nusomdå annars också..
Ni får gissa vem.

Mitt hb har redan sjunkit till 110, så jag måste redan börja med järntillskott. Hamnade på det först mot slutet på förra graviditeten så hade hoppats på att inte behöva det ännu nu heller men hee såtee. Jag nämnde åt syrran häromdan att jag dock inte känner mig extra trött alls.. sen somnade jag för natten kl 21 igår efter att ha somnat på soffan x antal gånger då redan, så lite verkar det ju nog påverka mig ändå kanske.
Jag har hittills bara gått ner i vikt liksom förra grav. dock inte lika mycket och så har jag ju slutat spy nu redan så tror nog det vänder snart det också.
Men stor mage har jag till skillnad från förra gången! Övre livmoderkanten var redan nu två fingrar under naveln och vid naveln brukar den tydligen vara först vid v.20-22 nånting (är ju nu i v.16). Men det var ju många som gnällde om att jag var så liten förra gången så kanske folk blir nöjdare nudå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar