måndag 18 september 2017

En tokode höstlisto

Slängde ihop en hederligt hemmagjord höstlista i brist på annat bloggbart. Håll till godo!

Spontankänsla inför hösten:
Mysigt med mörkare kvällar och tända ljus! Att jag i verkligheten orkar tända typ ett ljus en enda kväll på hela hösten är en annan sak.. Även bra med mörkare mornar så man kan (försöka) lura äldstingen att det fortfarande är natt fast klockan är sju.

I höst klär jag mig i:
Stickade koftor och stickasockor! Har ju även beställt hem lite kläder åt mig själv från campadre som jag hoppas kommer denna vecka. Ska göra en storrensning i garderoben idag och göra plats för det nya!

I höst vill jag helst äta:
Helst vill jag ju äta chips 24/7 men det känns måttligt hållbart så jag får väl slänga in nån smörgås nu som då också //hälsan själv

Bästa höstaktiviteten:
Skogspromenader helt klart. Så otroligt fint med löven som skiftar färg och den friska lite råa luften!


Det sämsta med hösten:
Att sommaren är slut och att det tar typ en livstid innan ljuset och värmen återvänder.

Något jag ser fram emot i höst:
4 november. Halloween och mama's night out som sammanfaller på samma kväll. Förfest, fest och grillmat framför tv'n innan man somnar like the good old days. With ma' mamaladies (o kanske Nathalie).


  Förra hösten gjorde jag detta:
Möblerade om i huset och renoverade vårt nuvarande sovrum. Älskar den blommiga tapeten lika mycket nu som då!


Ett par höstminnen:
Även det från förra året, vår första hotellhelg med Oliver när vi var i Lappeenranta på Samis brorsbarns Iinas dop och blev samtidigt överraskade med Harris och Riikkas vigsel!

Och för två år sen när vi spelade in Mamacitas hahahah #jumpingboobs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar