lördag 18 augusti 2018

Toughest Vörå 2018

Idag har jag upplevt den mest ansträngande, koncentrationskrävande, roligaste och mest utmanande dagen på väldigt, väldigt länge! Idag var det nämligen dags för hinderbaneloppet Toughest som min vän Anna fick mig att anmäla mig till i januari! Så otroligt roligt det var! 

Lite över 8 imorse hoppade jag i bilen och åkte till Annas föräldrars i Vörå. Där hoppade vi i deras bil och for till Norvalla där loppet hölls! Väldigt förväntansfulla och med pirr i hela kroppen stod vi sen och väntade på vår start, vi startade i första "vanliga" gruppen, efter de tre elitgrupperna!


Mitt mål för dagen var att komma igenom banan utan brutna ben, hahah, och det lyckades jag med! Känner mig dessutom glad över att jag kom igenom på under 2 timmar och att jag inte lät min höjdrädsla stoppa mig från att ta mig över även väldigt höga hinder! De som känner mig vet att jag inte ens klarar av att stå nära räcken på balkonger så jag överraskade verkligen mig själv med att utan problem ta mig över t.o.m väggen på bilden här under (tack Malin Boholm för bilderna!) utan desto större rädsla! Man var helt enkelt så inne i det man gjorde att man inte alls tänkte på att se omkring sig och reflektera över hur högt upp man var!


Loppet var 8km och gick mestadels genom ganska svår terräng och det är nog en sak jag behöver träna på till nästa år, för jo, blir troligtvis att göra om det nästa år - SÅ roligt var det! Känner att det nog finns en hel del rum för förbättring i tiden bara genom att träna löpning i skog mer inför nästa år!

Torr hölls man verkligen inte heller. Ett ställe ca i mitten som vi trodde skulle va en lite våt mosse var ett ställvis midjedjupt vattenträsk och mot slutet skulle man både hoppa ner i en bassäng från typ 3 meters höjd, och sen kräla över lerhögar med rapavatten mellan! (bilden under)


Alla hinder kom vi inte genom men då sprang man en penaltyrunda på 150-200meter istället, men jag kom nog igenom tillräckligt många hinder och utmanade mig själv till den grad att jag är stolt över min insats! Nu vet vi lite vad det handlar om och vet vad vi ska jobba på till nästa år!


Tack för idag #ToughestVörå, we'll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar