torsdag 14 juni 2018

Vad vi sysslar med


Samis pappaledighet börjar lida mot sitt slut, men som tur väntar bara två veckor jobb och sen fyra veckor ledigt igen! Är verkligen glad för att han föreslog att han skulle ta ett par veckor pappaledigt nu före, vi har hunnit med både familjetid, jag har fått en massa tumistid med Oliver, vi har (ok mest Sami men det är jag som färdigställer det härifrån) byggt ett växtskåp, vi har hunnit träna en massa och så fick jag unna mig att sitta tre timmar i frissastolen idag!


Nu står det en intensiv helg framför mig med dop och massa roligt! Sami ska dessutom få bli fadder åt en liten kille till! Inoficiellt dock, då vi ju inte hör till kyrkan mer, men inte mindre fadder för det.

4 kommentarer:

  1. Inget illa menat men måst nog säga att jag tror ni har missat er med vad betydelse av fadder betyder, det är ju ett kristet koncept :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från början är det väl så, men vet nog många som inte är kristna som ser sig som faddrar ändå, o många kristna faddrar som int bryr sig ett skvatt i att lära barnet om kristendomen ele va de nu va de "egentligen" har fö uppgift :)

      Radera
    2. Vad gör en fadder enligt er Beth? Vad blir Samis uppgift? :)

      Radera
    3. Ser en fadder som en person som föräldrarna ser som en bra förebild och extra stöttepelare och närvarande vuxen för barnet, som hen kan fråga om råd och stöd från genom livet förutom föräldrarna. Nåt ännu på oklart? :)

      Radera