onsdag 27 juni 2018

Växthus av gamla fönster

Tidigare i sommar köpte jag 10st gamla fönster för 10€ på facebookloppis, och de lämnade sen att stå lutade några veckor mot garaget. När Sami fick pappaledigt i början på juni föreslog jag att han kunde ta tag i projektet, och så gick jag ut och mätte och planerade, skissade upp en ritning och gav den till honom. Nästa dag åkte han och Oliver och köpte virke, gångjärn och skruvar och så satte han igång. Måste verkligen säga att jag både är förvånad och imponerad över växtskåpbygget! Visst, man ska kanske inte syna det millimeternoga men så får hemmabyggen va' tycker jag.

För ca en vecka sen var det min tur att sätta igång och skrapa lite mål av de gamla fönstrena, köpa vit målfärg och sätta igång med min del av arbetet. För några dagar sen flyttade jag lite aklejor och byggde om blombänken och igår köpte jag handtag som jag skruvade fast. 
Idag såg jag till min förtjusning att de hade -50% på resterande grönsaksplantor vid Sunds, (..och massa rabatt på alla sommarblommor också! Skyndafynda!) så en körsbärstomatplanta, en gurkplanta och en paprikaplanta fick flytta in i växthuset idag! Tomatplantan jag har från förr klarar sig utomhus så den får stå kvar i sin kruka då den ju verkar frodas och må bra och har flera tomater på gång!

Totalkostnaden landade på endast ca 50e och jag är nöjd som tusan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar